Ζητούμε από τους μαθητές να μας αναφέρουν παραμύθια στα οποία πρωταγωνιστεί ο λύκος. Αν δεν προκύψει το σημερινό παραμύθι, το αναφέρουμε («Ο Πέτρος και ο λύκος») και ρωτάμε τα παιδιά αν το έχουν ακούσει. Τους προτείνουμε να ακούσουν την αφήγηση από τον Δημήτρη Χορν:

Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ (μουσικό παραμύθι) – Σεργκέι Προκόφιεφ (αφήγηση Δημήτρης Χόρν) 📢


Στο μουσικό παραμύθι «Ο Πέτρος και ο λύκος» του Σεργκέι Προκόφιεφ κάθε όργανο της ορχήστρας αντιστοιχεί σε ένα χαρακτήρα του παραμυθιού. Ζητούμε από τα παιδιά να βρουν τα αποτελέσματα της αντιστοίχισης:
• Τα έγχορδα; (για τους εκπαιδευτικούς: συμβολίζουν τον Πέτρο)
• το φλάουτο; (για τους εκπαιδευτικούς: το πουλί),
• το όμποε; (για τους εκπαιδευτικούς: την πάπια)
• το κλαρινέτο; (για τους εκπαιδευτικούς: τη γάτα)
• το φαγκότο; (για τους εκπαιδευτικούς: τον παππού)
• τα κόρνα; (για τους εκπαιδευτικούς: τον λύκο)
• τα κρουστά; (για τους εκπαιδευτικούς: τους κυνηγούς)
Πώς τους φαίνεται η αντιστοίχιση; Γιατί άραγε ο συνθέτης διάλεξε το συγκεκριμένο μουσικό όργανο για… τη γάτα; Θα πρότειναν κάτι διαφορετικό;
Γνωρίζουν οι μαθητές όλα αυτά τα μουσικά όργανα; Τους ζητούμε να συγκεντρώσουν πληροφορίες για ένα από αυτά και να τις αποτυπώσουν σε ένα συνοπτικό κείμενο.
Σε ποιες κατηγορίες ανήκουν τα συγκεκριμένα μουσικά όργανα; Οι μαθητές ενημερώνονται για τις τρεις ομάδες (έγχορδα, πνευστά, κρουστά) αλλά και τον τρόπο που τα μουσικά όργανα παίρνουν θέση σε μια συμφωνική ορχήστρα:
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A118/568/3705,16148/
Τους καλούμε να διηγηθούν με πεζό λόγο το παραμύθι και στη συνέχεια να εικονογραφήσουν μια ή περισσότερες σκηνές του.
Συνεχίζουμε με επεκτάσεις που έχουν σχέση με συναισθήματα, αρχές και στάσεις. Ζητούμε από τα παιδιά να επιλέξουν ένα από τα ακόλουθα και να γράψουν τις σκέψεις τους:
 Οι φόβοι μας και πώς τους αντιμετωπίζουμε; Τι φοβόταν ο Πέτρος; Τι φοβούνται τα παιδιά και πώς αντιμετωπίζουν τους φόβους τους; Οι μεγάλοι φοβούνται; Τα παιδιά συζητούν με τους γονείς τους.
 Η σχέση μας με το περιβάλλον. Πώς πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα άγρια ζώα; Ο λύκος είναι ένα ζώο που πρέπει να εξαφανιστεί; Υπάρχουν λύκοι στην Ελλάδα; Έχουν θέση τα άγρια ζώα σε ζωολογικούς κήπους; Από τι κινδυνεύει ο λύκος; (χρήσιμες πληροφορίες: http://www.arcturos.gr/files/1/To%20mystirio%20tis%20mikris%20arkoudas/Grifos%204/PDF.%20O%20LYKOS.pdf)
Οι μαθητές μπορούν να συγκεντρώσουν πληροφορίες για τον λύκο. Για να τους βοηθήσουμε, τους δίνουμε κάποιους άξονες: πώς είναι στην εμφάνιση, ποιο είναι το επιστημονικό του όνομα, που ζει, πώς είναι με την οικογένειά του, πώς επικοινωνούν μεταξύ τους οι λύκοι, κινδυνεύουν οι λύκοι, ο λύκος στους μύθους (θεά Άρτεμη, Αίσωπος κλπ).
 Η φιλία. Ο Πέτρος προσπαθεί να προστατέψει τους φίλους του τα ζώα. Πρέπει να προστατεύουμε και να φροντίζουμε τους φίλους μας; Έχει όρια αυτή η επιλογή; Από τι μπορούμε να προστατέψουμε έναν καλό μας φίλο;
 Οι σχέσεις των παιδιών με τους ενήλικες. Ο παππούς θέλει να προστατέψει τον Πέτρο, ο Πέτρος θέλει να δράσει μόνος του, οι κυνηγοί έρχονται για να σώσουν την κατάσταση. Ποια είναι τα όρια της ελευθερίας των παιδιών; Πώς μπορούν να προστατευτούν από διάφορους κινδύνους; Γιατί χρειάζονται τα παιδιά την οικογένειά τους;
Γνωρίζουν οι μαθητές τον Σεργκέι Προκόφιεφ; Τους ζητούμε να αναζητήσουν πληροφορίες στο διαδίκτυο και να απαντήσουν στις ακόλουθες ερωτήσεις:
-πότε έγραψε την πρώτη του σύνθεση και πώς λεγόταν αυτή;
-ποια ήταν τα «μικρά κουταβάκια»;
-πώς ήταν τα παιδικά του χρόνια;
-ποια ήταν η πρώτη μουσική εκδήλωση που παρακολούθησε;
-σε ποια ηλικία έγραψε την πρώτη του όπερα;
-ποιος διάσημος συνθέτης τον αξιολόγησε σε ηλικία 13 ετών και τον έκανε δεκτό στο Κονσερβατόριο της Αγίας Πετρούπολης;
-γιατί στην κηδεία του δεν ακούστηκε ζωντανή μουσική;

Κλείνοντας, οι μαθητές μπορούν να δουν βίντεο με τα μουσικά όργανα του παραμυθιού:
https://www.youtube.com/watch?v=c6SHsF1n9Qw (φλάουτο, και μάλιστα από το συγκεκριμένο απόσπασμα του παραμυθιού με τίτλο «Το πουλάκι και ο Πέτρος»)
https://www.youtube.com/watch?v=CZ1Nz3UOOas&feature=related (το φαγκότο)
https://www.youtube.com/watch?v=DVXFONkLPok&feature=related (κλαρινέτο)
https://www.youtube.com/watch?v=jVbT8XQkJx8 (όμποε)
https://www.youtube.com/watch?v=I6DjQ1-T3z8 (κόρνο)
Μία ακόμη αφήγηση από τον Πέτρο Φιλιππίδη:
https://www.youtube.com/watch?v=MjW7u26DnQM (τα παιδιά μπορούν να συγκρίνουν τις δύο αφηγήσεις και να βρουν διαφορές, ποια τους άρεσε περισσότερο και γιατί;)
https://www.youtube.com/watch?v=V0g-44zHnuw (συναυλία της συμφωνικής ορχήστρας της ΕΡΤ με αφηγητή τον Διονύση Σαββόπουλο)
https://www.youtube.com/watch?v=K0m5zgf8Q1E (ένα όμορφο βίντεο –και με ελληνικούς υπότιτλους- που επεξηγεί τη χρήση των οργάνων σε αντιστοιχία με τους πρωταγωνιστές του παραμυθιού)

Αφήστε σχόλιο